آدم عاقل

میگن توی ذهن اکثر ایرانی ها کم و بیش ته نشست هایی از اندیشه های چپ(سوسیالیستی) وجود داره، همینه که وزیر اطلاعات هم چند روز پیش گفته بود قراره دولت روحانی این ته نشستها رو بکنه بریزه دور. به هر حال از اونجایی که بنده هم یک ایرانی هستم و احتمالا مقداری ذهن هم دارم پس بعید نیست که از اون ته نشستها هم تهم نشسته باشه. البته یه شواهد و قراینی هم در کنشهای روزمره ام برای تایید این واقعیت وجود دارن؛ مثلا اینکه توی تمام اداره ها و جاهایی که کار می کنم اکثر دوستام از مستخدمین شریف و سرایداران محترم و انتظاماتیهای دم در هستن. پارسال یکی از این دوستان از بنده تقاضا کردند که ضامنش بشم و من هم با کمال آرامش و آسایش و با دلی آرام و قلبی مطمئن پذیرفتم و سه بار به بانک مورد نظر مراجعه و هزارتا کاغذ امضا  کردم که اگر ایشون وام را ندادن از حقوق بنده کسر و به حساب بانک مذکور واریز گردد. ایشون وام رو گرفتن و اصلا پس ندادن و به همین دلیل هم از حقوق من کم میشه، جالبه توی این وضعیتی که هیچی سرجاش نیست و دیر و زود میشه و حتی سوخت و سوز هم دیدم که شده، در مورد کسر از حقوق بنده، همه چیز عین ساعت کار میکنه و درست لحظه ای که حقوق واریز میشه پول به صورت تمام اتوماتیک بدون دخالت دست به حساب بانک واریز میشه.

از چند ماه پیش که روال کسر، اتفاق افتادن گرفته، سه بار به ایشون مراجعه و موضوع را در میانشون گذاشتم، ولی متاسفانه کارگر نیفتاد، فلذا بنده امروز به کارشناس مالیِ محل کارم مراجعه و با حالتی ملتمسانه از ایشان استمداد طلبیدم، در همین اثنی یکی از همکاران اومد و گفت اه به به چه خوب شد دیدمت، یه کاری باهات داشتم، گفتم بفرما، گفت میخواستم ضامنم بشی واسه یه وام. توضیح داد که بانک فلان از 30 میلیون تا سقف 100 میلیون تومان وام میده و منم میخوام بگیرم و به ضامن نیاز دارم و باید شما اینجا رو امضا کنی، گفتم چقدر میخوای بگیری، زد به کوچه و حرف تو حرف آورد، دوباره پرسیدم جسارتا چند میخوای بگیری؟ گفت سقفش، گفتم به به و امضای نازنینم رو زدم زیر برگه اش. الان داشتم با خودم فکر می کردم آدم عاقل از اتفاقات تلخ زندگیش درس میگیره، درست مثل من.

 

نظرات 3 + ارسال نظر
نیمه جدی چهارشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:39 ب.ظ http://nimejedi.blogsky.com/

یه گمونم باید برای خودت امام رضارو صدا بزنی تا بیاد و ضامنت بشه آهوی سوسیالیست! چون این بار اگه از حقوقت کم بشه بهتره به جای خونه فکر کارتنی، پتو مسافرتی چیزی باشی! دم شاهچراغ پیشنهاد منه! حالا خود دانی!

سارا(خلوت انس) جمعه 4 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:07 ب.ظ http://khalvateons67.blogfa.com/

'گمشده یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:09 ق.ظ http://biganeh1390.parsiblog.com/

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد