به همین سادگی

 تا حالا به آدمایی برخوردید که خودشون هستن؟ یعنی خود خودشونن.  ساده و صمیمی.  یکسال و نیمی  می شود که توی یکی از ادارات دولتی به صورت نیمه وقت کار می کنم، یه همکار دیگه هم دارم که مثل من نیمه وقت هست و قراردادمون هم به اسم ایشون بسته شده و کاری که به عهده مون هست رو باید تقریبا با هم انجام بدیم. چند ماه پیش تقریبا یکسالی بود که اونجا کار کرده بودیم و به دلیل مشکلات قراردادی و اداری نتونسته بودن هیچ حق الزحمه ای بهمون بدن، ما هم پس از یازده ماه بالاخره تصمیم گرفتیم که تا اطلاع ثانوی کار رو تعطیل کنیم و کردیم. توی راه برگشت به خونه اصلا نگران نبودم که یکسال بی مزد کار کردم. من مزدم رو گرفته بودم، واقعا گرفته بودم، آشنایی با این همکار نازنین بزرگترین هدیه ای بود که اون سازمان یا هر سازمان دیگه ای توی دنیا می تونست به من بده. مردی که بزرگیش را از نهایت سادگی و صمیمیتش بدست آورده است، بی نظیر است. بی نظیر.

من بچه ی محله های پایین شهر شیرازم، از همون بچه هایی که هنوز بیست ساله نشده اند انگار پیرمردا میشن و پر از هزاران هزار تجربه و دغدغه و شکست و زمین خوردن و از شما چه پنهون عقده. هیچوقت فکر نمی کردم تنها سادگی و صمیمیت بتواند عامل بزرگیِ یکنفر شود، همیشه فکر می کردم باید خیلی پیچیده بود، باید خیلی مواظب بود، باید خیلی حساب و کتاب کرد، باید زیرک بود، باید حررراف بود، همه کاره بود، نترس و خطرپذیر بود باید زرنگ بود،... تا بزرگ شد، اما این همکار بزرگ من، تمامی معادلاتم را به هم زد. اوایل با توجیه های متعدد در برابر تغییر نگاهم مقاومت می کردم ولی چند وقتی است احساس می کنم انگار دیگه کوتاه اومدم و باور کرده ام که میشه به همین سادگی،زندگی کرد و دیگران رو دوست داشت و با همین سادگی و مهربانی انسانی بزرگ و دوست داشتنی شد.الان هم که دارم می نویسم هنوز کمی مشکوکم، اما دیگه نظرم عوض شده. این روزها فکر می کنم برای بزرگ بودن و بزرگ شدن لازم نیست خیلی کارها بکنیم و خیلی راهها برویم و هزارتا پیچیدگی در خودمان ایجاد کنیم، لازم نیست خیلی خودمان را دستکاری کنیم، فقط بگذاریم سادگیمان، احساسمان و خودِ خودمان بروز کند و دوستانه و مهربانانه ادامه دهد، همانگونه که همکارم هست، درست همینطور. خودِ خودمان باشیم، با تمامیِ داشته ها و نداشتن هایمان، با همه ی بودها و نبودها و کمبودهایمان، ساده و صمیمی باشیم و دیگران را مهربانانه و بی ریا دوست بداریم، به همین سادگی.


نظرات 11 + ارسال نظر
سارینا یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:29 ب.ظ http://www.javanfa.ir

سلام مطالب خیلی خوبی دارید به جوان فا هم سری بزنید

سلام
مردم مخاطب دارن ما هم شما رو داریم. خدا حفظتون کنه. ماشاالله

habib یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:36 ب.ظ

دانلود فیلم ها و سریال های روز دنیا
با کیفیت بلوری
بزرگترین وبلاگ دانلود فیلم وسریال اهنگ
مسابقه بزرگ با جوایز ارزنده بزودی........
کلیک کن
http://7zip.mihanblog.com/


در صورت فیلتر شدن به ادرس زیر مراجعه کنید
http://7group.blogsky.com/

روح الله دوشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:36 ق.ظ

عالی بود جناب دکتر،بدون تعارف شما خودتون از بهترین ها هستید تو همه این ویژگی ها،قربانتون

سورمه دوشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:59 ق.ظ

آره واقعا، همین ساده بودن خیلی می چسبه. احساس می کنی یه آدم ناب پیدا کردی، یه حس خوبی داره.

حمید دوشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 02:51 ق.ظ

هزاان ساله که به حرفت معتقدم...
اما دیریست در خراب شده ای کار میکنم که با هیچ کدام ار معادلاتم نمی خواند...
من همیشه یک گهی بودم به اسم حمید اما اینجا نه خودم جواب میده نه بدلم....
اندکی راهنمایی...:)

ح س ی ن دوشنبه 19 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:12 ق.ظ http://biganeh1390.parsiblog.com/

اره مشتی! ما همیشه دوست داریم متفاوت باشیم ولی به قول یه بزرگواری که می گفت: حوب بودن به انداره کافی متفاوت هست، باید ساده بود و خوب همین کافیه.

زهرا سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 07:09 ب.ظ

حرف شما کاملا درست منم تا چند وقت پیش همین طوری فک میکردم فک میکردم دوستی دارم که تمامی معادلات منو خراب کرده و همون ادم ساده است ولی نمیدونم چرا دوست من باعث شد معادلاتم برگرده به سابق و فک کنم خیلی خیلی کم شدن این جور ادم ها و اینکه خوش به حالتون جناب دکتر که این همکارتون هنوز خودش هست

ندا سه‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:44 ب.ظ

چقدر دلم میخواست کمی قدرت ساده بودن و خودم بودن رو داشتم...کاش میشد همه معادلاتی رو که هزار بار توی سرم خوردن رو فراموش کرد...خوش به حاله اون مرد

سکوت چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:20 ق.ظ http://www.sokoot-.blogfa.com

سادگی و روراستی خیلی خوبه اما در صورتی که همه بهش اعتقاد داشته باشن.

سامانه پیامک جمعه 15 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 08:37 ب.ظ http://panel.mida -co.ir/

بنام خدا با سلام خدمت شما مدیر گرامی شما می توانید فقط با پرداخت ده هزار تومان صاحب یک پنل پیامک همراه با خط اختصاصی ارسال و دریافت شوید. با این خط می توانید پل ارتباطی جدیدی برای کاربران خود فعال نمائید.لازم به ذکر است پیامک های نرفته به شما برگشت داده می شود.همچنین می توانید خط مورد علاقه خود را میان ده هزار خط انتخاب نمائید .جهت دیدن دمو و ثبت نام به آدرس زیر مراجعه فرمائید panel.mida -co.ir/register.php باتشکر میدا

دو نقطه یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 07:34 ب.ظ

به ساده بودن همیشه فکر میکنم..و همیشه میگم ساده زندگی کردن خیلی سخته..واقعا کاش آدما همیشه خودشون باشن ..همیشه..هر چند

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد