اگه جهان سوم بود

  

به نقل از روزنامه شرق تاریخ 15/4/90

 

فرض کنید ماتسوموتو وزیر یکی از کشورهای جهان سوم بود چی می شد؟ 

1- اولا چنین فردی وزیر نمی شد،مرد اینهمه نازک دل؟ 

2- اگه وزیر میشد بعد از مدتی اخراج می شد،مدیر اینهمه مودب؟

3- اگه از دست در می رفت و وزیر می شد دیگه از این قرتی بازیها در نمی آورد که. وقتی کسی رو سرزنش می کرد خیلی خوشحالم می شد و توی هلیکوپتر به معاونین و خدم و حشم در حالی که چیلش رو تا ته باز کرده بود می گفت این مرتیکه فکر کرده با بز طرفه بذار برسم پایتخت. 

4- به تک تک روزنامه ها و خبرگزاریها یه نامه با امضای مدیر دفترش می فرست و می نوشت در صورتی که ماجرای اول رو با تیتر درشت،وسط صفحه اول کار نکنید،به جرم اقدام علیه امنیت ملی امتیازتون را تا ابد کنسل می کنم.بذار همه بفهمن اگه کار نکن چه عاقبتی در انتظارشون هست.

5- به رفیق مسئول دفترش می گفت یکی از رفقات را تا اطلاع ثااااااااااااااااااااانوی بفرست جای این یارو فرمانداره تا ببینم چی مشه(جوون باشه و به حرف و کارنابلد).

6- به معاون فرمانداره زنگ می زد می گفت یه نامه با تاریخ یکماه پیش بفرست به دفتر استاندار و رونوشتش هم بفرست به دفتر وزیر با این محتوا که این فرماندار با خارجی ها ارتباطات زیاد  مشکوکی دارد و اگر عنقریب سرزنش اساسی نشه ممکنه کل مملکت رو به آتیش بکشه.اینم محض احتیاط.

7- از دفترش به تمام معاونین و مدیران وزارتخونه و همه استانداران کشور زنگ می زدن و می گفتن تا یکساعت دیگه اینجا باشین جلسه خیلی فوری با وزیر،خوب یه عده راهشون دور بود و نمی رسیدن اینا که هیچ فردا ازشون می خواست استعفا بدن وگرنه اخراج.اما اونایی که می رسیدن رو می نشوند و در حالی که به قیافه هاشون زل زده بود ماجرا رو تعریف می کرد،هرکدوم که فرمانداره رو به فحش می کشیدن که هیچ اما اگه جیزی نمی گفتن یا پلک می زدن یا محو نمی شدن به جرم مخالفت با تصمیم وزیر و سرپیچی از خدمت اخراج.

8- راستی فرمانداره که اخراج شده چی میشه؟ اون میره خونش و یکی از دور میپادش.تا زمانی که دنبال کار می گرده که ستاره داره وقتی هم که شرکتی چیزی میزد سریع وارادات اون کالا رو آزاد می کردن تا شرکت ورشکست بشه . 

7- کور خوندن ورشکست بشه؟توی جهان سوم که وزیراش اینقدر باحالن فرمانداراش هم حتما اینقدر زرنگ هستن که فکر اینجور روزا رو بکنن و توشه ای برای روز مبادا بیاندوزند.

نظرات 1 + ارسال نظر
حمید پنج‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:47 ق.ظ http://tanha81.blogfa.com

سلام
یه چیزی رو یادتون رفت اونم اینه که واسه دوره بعد انتخابات کاندید ریاست جمهوری می شد.....:دی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد